måndag 14 maj 2012

Andra veckan

I denna vecka har boken handlat om hur Gavin och Ellie sliter med gården. Ellie kämpar även för att få Homers föräldrar att bli hennes förmyndare istället för hennes föräldrars advokat som vill att hon ska sälja gården vilket Ellie absolut inte vill. Staten har skjutit upp bestämmandet av förmyndarskapet till några veckor och det är något Ellie går och tänker på mycket. Jag våndas verkligen med henne och hoppas på att Homers föräldrar blir förmyndare. Saker som gör att de skulle bli så bra förmyndare är att de vill att hon ska driva gården, att de själva har en gård och vet hur den ska skötas, att de bor grannar med Ellie och att de redan är som ett par extraföräldrar för henne. Jag skulle bli riktigt frustrerad och arg om det blir advokaten.

Mitt i allt när Ellie går och grunnar och jobbar kommer Lee och hälsar på ifrån staden. Ellie och Lee har under kriget varit ett par men nu är båda osäkra på vad som finns emellan dem. En kväll kommer Homer över och både Lee och Homer sover över. När Ellie sedan vaknar på morgonen är båda borta och hon får panik. Efter ett par timmar kommer Lee tillbaka på en motorcykel och ser helt förstörd ut. Han berättar sedan att han och Homer har varit med i en grupp som kämpar för att ta tillbaka krigsfångar från andra sidan gränsen och att de inatt skulle frita en kille men att Homer blev upptäckt och tillfångatagen. Ellie, Homer och Gavin ger sig sedan iväg för att frita Homer och där slutade jag att läsa för den här veckan.

Jag är riktigt nervös för hur det ska gå och om de ska lyckas frita Homer och den andre killen. Allt jag kan säga är att det är riktigt spännande och jag vill bara fortsätta att läsa.

1 kommentar:

  1. Oj! Jag tycker att det verkar nagelbitande spännande. Det känns som att det är mycket som kan gå fel för karaktärerna, men förhoppningsvis blir det inte alltför nattsvart.

    /Cilla

    SvaraRadera